27 mars 2010

Besök hos bror mfl...

Idag ska vi hälsa på min bror med flickvän och brorsom så de får ett litet påskkort, påskliljor (ej inköpta än) och en liten present till lille brorson. Påskkortet är gjort med vit kartong, grön kartong som jag har kört genom min lilla wellpappmaskin. Gult papper och sen har jag målat ägget på akvarellpapper och färglagt med akvarellfärger och satt fast med distanser på det gula pappret. Benen är målade på det gula pappret. Innuti har jag målat kycklingar. Jag brukar få idéer från stämplar hur jag ska måla och oftast är motiven inte särskilt komplicerade. Då kan man lika gärna måla det själv tycker jag än att köpa en dyr stämpel. Paketer är änslaget i vårgrönt papper med vitt snöre. Jag har stämplat med 3 olika ballongstämplar med gre VersaMark stämpeldyna. De är ju en 1,5-åring som ska riva upp det så det behöver inte så mycket dekoration.




Inga kommentarer: