9 februari 2011

Gör om, gör rätt...


Tack för all feedback på mönstret! Ni är så snälla!

Igår plockade jag kaxigt upp min nya stickning, Damask, under Online stickaféet på Facebook. Temat för kvällen var ju "Gör om, gör rätt" men jag ansåg mig inte ha något att göra om och göra rätt. Hmm... det gick sådär! Nu måste jag göra om, göra rätt allt jag fick gjort under kvällen. Det kanske är något att ta tag i under torsdagens "gör om, gör rätt"- café.

Garnet jag stickar är underbara tuLLiBaLL Klem (70% merino, 20% Silke, 10% Kashmir) i färgen Helt Konge.

Konstigt att färger alltid ska se olika
ut på olika bilder. Denna
är mer rätt än den förra.
Igår fick jag ett riktigt glädjande mail! Jag har satt upp mig på en väntelista för en stickhelg i Bergen med massa Uformelt-tjejer. Jag kom med!! Wiiiii! April kommer att bli en härlig månad! Först 6 dagar i London med Loop-besök under påsken och sen 3 dagar i Bergen helgen efter!

Nu har jag en fråga till er: Jag letar efter bambugarn. Gärna 80% bambu/ 20% ull och gärna i Norge eller i webbutik!

Ha det fint!!

8 kommentarer:

Madeleine sa...

Jag stickar också på en Damask! :) Har bara kommit några varv än så länge, men mönstret känns roligt!

Caroline sa...

Vad roligt med ett online café på fb, jag visste inte att det fanns =)

Emmas dagar sa...

Grattis till stickhelgen!
Vi ses på FB-stickcafé i morgon!
:-)

Retrobaby sa...

Her kanskje?
http://www.yarn.com/webs-knitting-crochet-yarns-fiber-bamboo/webs-knitting-yarns-debbie-bliss-prima/

Jeg har bestilt fra dem flere ganger og det går alltid kjapt! (Så lenge man holder seg under 200kr-grensa..)

Retrobaby sa...

Her var et til:
http://www.yarn.com/webs-knitting-crochet-yarns-fiber-bamboo/webs-knitting-yarns-elsebeth-lavold-bambool/

:)

Hedvig sa...

Hm, det kanske blir en självuppfyllande profetia det där med "Gör om gör rätt-café"! Låter farligt... ;)

j´shörnan sa...

du kan hitta på webbbutik nystan de säljer baboogarn jag har stickat massor med detta garn helt underbara garn ibland så har de rea på de garnen kram och lycka till maria

j´shörnan sa...

hej igen webbsite heter http://www.nysta.se/
kram maria