5 mars 2014

Vrigstad 2014


Helgen som var spenderade jag med massa härliga stickerskor i Vrigstad. Det var första gången för mig och det var som balsam för själen! Emma och hennes mamma Barbro ordnade en perfekt helg på det mysiga IM-hemmet. Vi bodde mysigt, åt jättegott och stickade massor! Jag lyxade till och med till det med en helkroppsmassage på söndagmorgonen.

Jag åkte dit med Petra och Mia som en liten del av Magasin Duett. Jag hade ett eget litet bord där jag sålde mina mönster och det gick jättebra! Det var riktigt kul att få tipsa om garn, träffa stickerskor och att tipsa om mönster. Jag hade med mig de flesta av mina modeller så att man kunde känna och prova. Det var riktigt kul att se alla prova min Pergola framförallt. Jag hoppas att det kommer att dyka upp många nya projekt snart! 



I vanlig ordning hinner man ju aldrig fotografera på sådana här tillställningar men vill ni se och läs mer från helgen så hittar ni några som har bloggat om det hittills här:


Nu har jag hamnat i någon form av efter-sticklägers-depression. Varför blir det alltid så? Nu längtar jag redan tills nästa event, när det nu kan bli. 

Tack alla nyfunna och gamla vänner! Hoppas att vi ses snart igen! 

Maria


3 kommentarer:

Iréne JB sa...

Haha, ja jag misstänker att du har helt rätt om fotot på min blogg. Du får väl skylla på att vi satt med ljudet avstängt. Tyckte att det var väldigt roligt att träffa dej! Och ja, det kommer att dyka upp en Pergola hos mej så småningom. Ska bara avsluta Bloomsbury först, och den går fort! Längtar också till fler stickevent. Ska hålla ögonen öppna för om det finns fler som jag kan passa in i schemat :)

Missen sa...

Mysigt var dett, nästa gång ska jag se till att våga flytta runt lite mer. Din pergola vill min dotter på 16 att jag stickar till henne i svart/marie

Anonym sa...

Åj… Ikke misunnelig i det hele tatt! Noe så vakkert!