17 januari 2011

Lite på gång, lite avslutat

Nu är det måndag och helgen är över. Denna helgen har genererat ett par mörkgrå lovikkavantar till sambon, en nästan-klar kofta i mjukaste alpaka och färdiga mormorsrutor till min mormorsrutefilt. Idag behöver jag bara köpa vitt garn. I mängder! Botten ska vara vit så det går åt en hel del!

En äldre bild på min nästan-klara kofta. Nu saknas bara en ärm.


I lördags vara jag på byn med goaste Mari Linn. Det var mysigt. Vi tog en fika och shoppade lite. På vägen till bilen då jag skulle dit räddade jag mig från en redig vurpa vilket resulterade i ond minisk och värsta värken i låret! Det känns som träningsvärk men jag har nog dragit till någon muskel tror jag. Resten av helgen blev det vila med benet högt (och stickning i knät). Nu får det bli broddar! Jag må vara 32 år men jag vägrar att bryta benen av mig. Idag ska vi köpa vägsalt med och strö ut på vår stentrappa upp till huset. Idag hängde jag som en apa på staketet vid sida om trappan för att lyckas ta mig ner helskinnad.

Ha de!

1 kommentar:

Bettans Bravader sa...

Hej
hittade just hit till din blogg,så trevlig och hit kommer jag gärna igen.hittar inte din mail så jag gör en kommentar,blev förälskad i dina vantar Berceau,men har svårt med engelskan efter hjärtstopp och syrebrist,har handarbetat hela mitt liv och nu tränar jag upp mej igen.Skulle bli överlycklig om du ville skicka mej mönstret på svenska,(betalar gärna).Min mail : lisbeth_karlsson28@hotmail.com