11 januari 2011

Miralda

Idag har Göteborgsvädret intagit Arendal. Jag känner mig som hemma! Jag var som Bambi i morse när jag skulle ta mig till bilen. Detta tycker jag INTE om! Det är otroligt hur så mycket snö kan töa bort på så kort tid. Det sägs att vintervädret är över nu men det betvivlar jag!

Tack snälla för alla snälla kommentarer på mina Berceau-vantar! Jag är superglad! Idag tänkte jag skriva färdigt mönstret så jag kan lägga upp det på Ravelry. Det är så himla kul att skriva mönster!

På stickfronten har jag övergett min mormorsrutepläd lite för en ny Miralda's triangular shawl. Jag älskar det mönstret men jag är inte helt nöjd med min första. Den stickade jag i Kampes 1-trådiga och den har liksom filtat till sig lite och jag tycker att garnet är lite för tunt och strävt och dessutom gör färgen inte den rätt. Men en är väldigt varm och go att sno runt hela halsen nu när det är vinter!



Jag vill att mönstret och texturen ska framträda mer så nu blir det Malsen og Mors Shetland Soft i färgen Nutmeg. Jag tror att den kommer att bli mycket bättre! Jag älskar dessa naturfärgerna på estniska sjalar. Mönstret kommer från boken Knitted lace of Estonia av Nancy Bush. En underbar bok!

Bild lånad från http://www.malsenogmor.no/
Ta det lugnt och var rädd om lårbenshalsarna!

Inga kommentarer: