29 oktober 2013

Jag kommer inte vidare!

Jag kommer inte vidare. Jag påbörjar projekt åt alla håll. Jag har varit på en underbar stickhelg i Habo. Jag planerar ett hus. Men jag bloggar inte. Jag tänker hela tiden att jag ska men jag kommer inte vidare. Jag skriver mönster. Jättebra. Men jag publicerar inte. Jag tar inte tag i det där sista.

Bilden här ovan t ex. Det är min Dauphine Shawl. Den kom tillbaks från The Knitter i helgen. Det innebär att jag nu äger mönstret. För både den och tröjan.

Publicerar jag det? Nej.

Jag har en jätterolig deadline framför mig med ett mönster som ska publiceras.

Tar jag tag i det? Nej.

Jag har tänkt att skriva lite blogg inlägg om mitt andra stora intresse. Att resa.

Gör jag det? Nej.

Allt går inte riktigt min väg. Jag har drabbats av stora besvikelser och jag är väldigt trött. Jag är verkligen tacksam för mitt jobb och flexibiliteten det innebär men ibland blir jag så trött av att veckopendla och jobba 10 timmar om dagen. Men det är nog årstidens fel.

Nu ska jag börja tända ljus när jag kommer hem. Mysa med te och bli av med halsont och värk i leder.

Jag kommer snart igen med inlägg om stickhelger, bilder från resor mm. Jag har stora förhoppningar!

Kram på er!

14 kommentarer:

PetraO sa...

Och största kramen till dig!

Robellas atelje´ sa...

man ska tagga ner ibland
viktigt för både kropp & själ

Efwa - Medea sa...

Ibland är det bara för mycket. Då hjälper det att tända ljus, sova och bara låta allt det andra vänta ett tag. Ta hand om dig!

KatLinn sa...

Vila, tystnad och tid för eftertanke är nödvändiga, nog kommer energin tillbaka men nånstans måste den ju komma ifrån. Stor kram till dig!

Ikväll lägger jag upp Dauphine, det ser jag fram emot!

miastick sa...

Kram Maria! Allt gott till dig, ses snart!

Emmas dagar sa...

Ta en paus Maria!
Vissa "måsten" kan man lämna ett tag. Bättre det, än att de ska ligga som en "stressor" i hjärtegropen.
Kom igen när det känns roligt igen och du orkar!
Planera hus låter jättespännande!
Kram på dig!

Otaliga projekt sa...

Det är ett sätt för kroppen att säga ifrån. Du är ju klok nog att uppfatta det, vila och gör bara det som känns bra och låt det andra vara. I den mån det går vill säga.

Jag tyckte i alla fall att det var väldigt roligt att få säga hej till dig IRL i Habo.

Ta hand om dig.
(Jag gjorde raka motsatsen och det är över tre år sen. Det är INTE värt det och det är en sjukt lång väg tillbaka.)
Kram.

Missen sa...

Ta hand om dig. Jag känner igen mig i att vissa perioder fasnar man i att inte få något ur händerna.
Tänd ljus, drick te och svep om dig med en mysig sjal eller pläd kram marie
P.s vissa måsten kan man vänta med.

Maritas Maskor sa...

Nej, så är det. Verkligen går inte saker ens väg jämt och ibland känns det som att allt snurrar på så fort att man inte vet varken ut eller in.
Jag tycker du verkar klok som vilar dig och tänder ljus. Tids nog kommer lusten och energin tillbaka ska du se!
Kram på dig Maria!

Mia stickar sa...

Du har redan fått så många kloka ord så jag skickar bara en kram!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

När det känns så som du beskriver kan man tänka "Vad vill jag göra nu?" och så gör man det och lägger allt det andra åt sidan.
Allt gott från Lotta

Anonym sa...

Det låter som du känner dig så frustrerad som bara en riktigt aktiv, kreativ och energisk person kan göra. Har man inte dalarna så upplever man inte heller topparna. Det kan bara innebära att du behöver göra det som känns som allra roligast just nu. Att göra det som känns bra, kul och stimulerande gör att du kommer tillbaka med förnyad kraft.
Var glad för de "vilopauser" som kroppen signalerar att den behöver. Då kommer lusten, kraften och glädjen igen. Te, tända ljus och härliga filmer kan vara en hjälp på traven. Du behöver nog bara vila ett tag och tillåta dig att bara vara lite grann.
Massor av kramar till dig!!! <3

by Caloweena sa...

Åh, jag vet hur det känns... Mitt senaste blogginlägg var i april!!! Har stickat massor, har hänt massor i mitt liv, har hur mkt som helst att skriva om, men tar jag tag i det? Nej. Men jag tänker också att snart kanske kraften och orken är tillbaka... Ta hand om dig och mys ordentligt så kommer nog krafterna smygandes =)

frisky frog sa...

Hmmm, nu får jag ju lite dåligt samvete och funderar över om det är mina eller Tant KOftas baciller du har tagit över. Eller tagit över, jag har faktiskt mina kvar. =/ Hur som helst hoppas jag att du lyssnar på kroppen och går i ide några dagar så ska du se att det känns bättre sen. Blogg, mönster och annat får man sköta när man har 100% lust.
/Kraaam