18 oktober 2013

Juno, oh Juno!



Det finns ett garn som jag bara älskar! Jag köpte min härva när jag var på Loop i London första gången. Sedan dess har den legat och väntat på att få användas i ett mönster som förtjänar det. Garnet heter Alice och kommer från Juno Fibre Arts. Där handfärgas härvorna varsamt av den briljanta Asti. Garnet finns i otaliga kulörer och består av den lyxiga blandningen 70% Baby Alpacka, 20% Silke och 10% Kashmir. 100% Lyx!

Min färg heter Party Shoes och är en fantastiskt vacker korallrosa färg som saknar motstycke! Garnet finns i 3 olika tjocklekar: Lace, sock och DK. En sort för varje behov alltså.

Copyright: Juno Fibre Arts

Alla färger har en mjuk, pudrig vintageton och alla färger passar bra ihop. 

Copyright: Juno Fibre Arts
Kolla bara denna färgen! 

Copyright: Juno Fibre Arts
Och denna!

Copyright: Juno Fibre Arts
När Sjökvinnan Cajsa (eller Bondtossa) valde Alice Sock till sin version av Bows and Arrows så blev jag eld och lågor! Jag måste ju bara använda min med!

Copyright: Cajsa aka Bondtossa

Copyright: Cajsa aka Bondtossa

Garnet passar perfekt och en härva räcker. Garnet kan man få tag på via Etsy och Loop i London och förhoppningsvis någonstans närmre i framtiden. Jag har stora planer på en kommande vintageinsprirerad design i detta garnet. Håll ögonen öppna!

Nu drar jag snart iväg och spenderar helgen med likasinnade i Habo!

Ha en härlig helg!

1 kommentar:

Lovisa sa...

<3 Juno! Håller med dig fullständigt, jag har en härva Juno Lace som är fantastisk bara att klappa på...