30 december 2013

Nyårskavalkad 2013

För att knyta ihop 2013-säcken så tänkte jag dela med mig av en liten nyårskavalkad. Detta året har varit väldig märkligt. Det har inneburit mycket glädje och oändligt stor sorg. Jag har lärt mig mycket om människor. Vilka jag kan lita på och vilka jag inte kan lita på. Jag har lärt mig att avsluta relationer som får mig att må dåligt och att ta till vara på de som får mig att må bra. Jag har längtat, väntat och blivit besviken.

Jag har lärt känna nya, fantastiska vänner! Mia, Petra, KatarinaJanette och Lotta har förgyllt flera stickstunder under året. Jag har träffat fina Elin, Karin och Anna som jag verkligen önskar bodde närmre.

Förra året började i Thailand med en rislampa på en strand med fötterna i 27-gradigt vatten. Önskningen slog inte igenom men det blev ett minne för livet.


Jag har publicerat inte mer än 8(!) nya mönster under året. Jag startade mitt företag och har hållit mina första kurser. Två mönster har jag dessutom fått publicerade i The Knitter vilket har varit helt fantastiskt!


Då till det jag har stickat! Jag har avslutat en hel del tröjor och koftor faktiskt. 13 stycken närmare bestämt. Ni hittar alla här. Paradnumret i denna samlingen är nog min Bohuskofta Gotiska fönstret.


Lite annat smått har jag också hunnit med men inte mycket har hamnat framför kameran.


Av dessa är nog min Bows and Arrows shawl min favorit!

Jag har även rest en del i år. Som sagt började året med en resa till Thailand. Ao Nang var fantastiskt och så här ett år senare är det inte utan att man längtar tillbaks. I Thailand var det sol, bad och avkoppling. Lite för mycket avkoppling för min smak. Jag är en rastlös själ som behöver förflytta min på semestern.


Över påsk åkte vi till Florida igen. Denna gången stannade vi bara i Florida men vi hade två härliga veckor med nöjesfält, sandstränder och garnshopping. Jag älskar Florida men mer om det en annan dag :).


Vi hade turen att bli erbjudna varsin gift voucher om vi stannade en extra natt i Miami. Tack vare dem så fick vi möjlighet att åka till USA en gång till under året. Jag har alltid drömt om att besöka New England och så blev det! Vi var i New York och träffade släkt och sen körde vi upp längs kusten genom Connecticut, Rhode Island, Massachusetts, New Hampshire och upp till Maine där vi vände. Vi åt hummer tills det sprutade genom öronen och jag shoppade garn tills jag fick använda kompressionspåsar för att stänga resväskan.


Jag har dessutom varit på två fantastiska stickläger under året. Ett innehållsrikt läger på Öland där jag höll kurser i spetssticking och ett avkopplande stickevent i Habo där jag fick vara Tant Koftas stand-in. Det är inte att förakta! Och nästa år blir det fler events!

Allt som allt har det varit ett härligt år men jag hoppas att 2014 blir ännu bättre!

Ha ett riktigt gott nytt år!!

16 kommentarer:

Monstermønster sa...

Takk for følget i 2013! Og så gleder jeg meg til mer strikk og reisebeskrivelser i 2014!

miastick sa...

Wow vilken produktion! Är detta verkligen bara i år- jag är hänförd! :)
Önskar dig ett 2014 då dina önskningar slår in! Kram!

Ulla sa...

Önskar dig en fortsatt designglädje och ett Gott Nytt 2014

Susilull sa...

Vilka fina collage och återblickar på 2013!!

Jag hoppas också, att du, jag och alla vi andra får ett ännu bättre
år 2014!

Gott slut och Gott Nytt!!

Kram Susanne

Mia stickar sa...

Önskar dig ett riktigt Gott nytt år!
Din produktion är helt fantastisk både mönster och alster!

knitbyme sa...

Önskar dig fortsatt gott liv o att få nöjet att följa digbåde här och IRL. Kram

lotta n sa...

Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Under 2014 hoppas jag att fler av dina mönster blir publicerade i olika stickmagasin och att du hittar inspiration/ork till att fortsätta att blogga. Att få ta del av ditt bloggande ger mig inspiration!!! Var stolt över det du har åstadkommit under 2013.Jag önskar dig allt gott under det kommande året!

Anonym sa...

Du är väl en makalös tös till att vara flitig och duktig! Härligt att se dina fina alster.

Ser att du som jag vandrat längs en väg där man blir ledsen och besviken på andra. Men som jag skrev....det finns också en friskhet i att veta var man finns i någon annans hjärta. Det är mycket lättare att välja bort då.

Hoppas vi kan ses framöver igen för det hade varit mysigt.

Massor av kramar till dig.

Maritas Maskor sa...

Vilket år du har haft Maria och så mycket fint du gjort. Både stickat och egna mönster! Jag önskar dig ett fint kommande år också med bara lyckliga händelser, inga sorger. Kram Marita

Blenda sa...

Oj, vad du hinner med mycket, är hemskt imponerad! :-)

God fortsättning på det nya året! /Blenda

Emmas dagar sa...

Gott nytt år fina Maria!
Det ska bli kul att träffa dig igen i år :-)

Otaliga projekt sa...

Tänk vad mycket du har hunnit med! Utöver det så har du hunnit med att inspirera mig och alla andra! God fortsättning och tack för all inspiration.

stickpodden sa...

Jag hoppas och håller tummarna stenhårt för att 2014 blir ett lyckligt år och att dina önskningar blir till verklighet!

Stor kram fina vän!

Manduzana stickar sa...

Vad mycket du har hunnit mer under året som gått. Och sjukt många fina mönster har du hunnit göra också :)

Margita sa...

Tack för en underbar kavalkad jag följer din blogg för att den är så varierande och jag tycker om dina mönster.

Anonym sa...

Vad mycket du hunnit med under 2013. Roligt, men oxå avigsidan med att jobba med lång pendling. Jag jobbar själv som ingenjör i Gbg (bor i Halmstad, så inte heller det optimalt...) och tycker att det börjar finnas en hel del jobb i området. Ja, kanske inte just efter jul men snart så... Vilken inriktning har du? Konstruktion? Det brukar ju vara lättare när man jobbar på plats, och har en fot inne. Kvinnliga ingenjörer mår bra av att hjälpas åt och är man dessutom stickintresserade, ja då finns väl inget val va?