16 mars 2015

Änggårdsbergen


Jag och min man har börjat vandra. Vi ska gå inkaleden i Peru i Augusti och övar genom att gå små dagsturer på helgerna. Denna helgen gick vi en tur hemmavid i Änggårdsbergen. Turen som går mellan Botaniska och Eklanda är jättefin och är på ca 1 mil totalt från vår dörr i Guldheden.


Mitt fina sällskap hade nya boots dagen till ära som klarade promenaden med bravur. I handen håller han boken Vandringsturer runt Göteborg som jag rekommenderar varmt.


När man går genom skogen så kryllar det av vackra granar och de har små skuyltar där man kan läsa vilken typ det är. Denna tyckte jag var lite extra fin.


Det finns inget kaffe som smakar så gott som det man tar ute i naturen! Vi hittade en fin utkiksplats från vilken man såg ända till Vinga fyr.


Jag tror minsan att det ska bli vår snart!

Nu sitter jag och förbereder mig inför mina workshops jag ska hålla på SIV i helgen. Jag hoppas att vi ses!

Maria

Inga kommentarer: