6 januari 2011

A cowl for mom


Jag har lagt upp ett till gratismönster på Ravelry! Denna gången heter den Cowl for mom. Just nu finns den bara på engelska men jag kan översätta till svenska om intresse finns. Den är superlätt! En snabb och värmande present som man gör på en kväll. Mamma fick den här i julklapp. Jag har använt Drops Eskimo men det går bra med vilket annat "bulky"-garn som helst. Om ni inte har ett Ravelry-konto så kan ni maila mig så skickar jag en pdf.

Så varsågoda! Meddela gärna om ni gör den. Det hade varit så kul att se!



6 kommentarer:

by Caloweena sa...

Vad duktig du är!!! Supersnygg och roligt med eget mönster! Ska absolut sticka den! Lovar att meddela när den är klar!

Unknown sa...

så flott den er! også så moro med eget mønster!

Mia stickar sa...

Å vad du är duktig, har aldrig gjort ett eget mönster! Jag var inte ledig igår utan jobbade kväll. Vi jobbar ju vårt schema oberoende om det är påsk eller midsommar, det enda som frångår schemat är jul då vi ändrar schemat och jobbar varannan julafton.

Annika sa...

Hej, supersnygg, skulle gärna vilja ha ett mönster på svenska om det inte är för jobbigt för dig. Kommer givetvis att höra av mig när jag har stickat den. Jobbar som slöjdlärare på en skola. Är det okej om jag delar med mig av ditt mönster till mina elever? Mvh Annika

aine_gabulfota@hotmail.com

E.Winberg sa...

Skit snygg! Jag hade blivit jätte glad om du ville översätta mönstret till svenska. Förstår mig tyvärr inte på att läsa mönster på engelska, kanske något man borde lära sig. Finns det någon bra sida där man kan översätta mönster annars?

MVH Emilie

Inger-Lise sa...

Kjempe fin var den!! Jeg er håpløs på engelske oppskrifter og håper veldig at den blir oversatt! :)
Fint blogg du har!
Hilsen Inger-Lise