6 januari 2011

Snö

Idag är det inge kul att jobba i Norge! Det är ingen helgdag idag.... Men snö är det! Jag fick börja morgonen med att skotta mig igenom 50 cm hög blötsnö för att nå bilen. Jag hade mycket hellre velat ligga kvar i sängen. Men det är vackert! När vi kom fram till jobbet möttes vi av den här synen:


Jag jobbar i det mörka fönstret längst till vänster på andra våningen. Det var lite skillnad från i höstas. Det har nu snöat KONSTANT sedan igår morse. När vi kom hem från jobbet igår såg det ut så här:



Imorse var travarna med snö på balkongräcket minst 20 cm högre. Ser ni föresten den fantastiska granen våra grannar har långt där borta? Den är säkert 10m hög! Det är seriöst!

Jag älskar träd med snö på så igår ryckte jag fram kameran. Ingen bra bild men kolla himlen! Den har kameran hittat på helt själv.


Så här der det ut utanför fönstret på jobbet. Man ser inte mycket av vattnet längre. Bara en smal ränna för båtarna att ta sig igenom.


Ha det gôtt i ledigheten! (Inte alls bitter...)

Inga kommentarer: