8 januari 2011

Nytt år, ny design

Nu har jag fräschat upp bloggen lite. Det var dags! Idag är det innesittardag. Det snöar ännu mer och nu ligger det så mycket snö att man inte ser ut över balkongen när man sitter vid köksbordet. Jag har ärligt talat aldrig sett så mycekt snö!

Igår var det fredagsmys här hemma och jag och sambon delade på 1,2kg räkor (!) Enligt mitt nyårslöfte får jag inte äta majonnäs och bröd och räkor är ju i princip 0-kalorimat (det går åt lika mycket energi att äta dem som det innehåller). Men gott var det! Vi brukar ju äta räkor på fredagar men nu har det ju varit jul och nyår så det var längesen nu.


Annars virkar jag på min mormorsrutefilt (jag inte kan bestämma mig för om jag ska ha stora eller små rutor på, Hjälp?). Jag har tänkt att ha vit kant runt de små med om jag beslutar mig för att göra små.


Ha en härlig lördag nu!

3 kommentarer:

Helena sa...

Räkor innehåller väl mycket proteiner? så dom är nog nyttiga. Snö, ja här i Akershus har vi gett upp. Bilen kör fast hela tiden i snön, fy.
Mormorsrutorna med vit kant är väl lagom stora, för små blir så mycket trådar att fästa.
Lycka till med virkandet.

Mia stickar sa...

Här snöade det massor igår men har nu dragit vidare, här är vi ju ganska van med mycke snö! Jag virkade en babyfilt med små rutor och jag ångrade att jag inte gjorde större!

Sjömans-Elin sa...

Jag gillar den nya bannern!