23 mars 2014

Stickning och matematik

Idag har jag varit på Frilagret med en grupp härliga stickare! Jag höll i en föreläsning om stickning och matematik. Jag är väldigt ovan vid att hålla i föreläsningar men tack vare det härliga gänget som var där så gick det ändå bra.

Jag lovade att dela med mig av några länkar till kursdeltagarna så här kommer det:

Mönster mm:
Wooly Thoughts

Lite baskunskaper om stickning och matematik:
Knitting with karma

En enorm länksamling med mönster mm:
The home of mathematical knitting

Ett norsk stickhäfte man kan köpa:
Strikkematematikk

Tack alla som kom!

2 kommentarer:

Monstermønster sa...

Takk! For oss som ikke kom oss dit er dette utrolig praktisk. Takk for gode linker!

Unknown sa...

Tack för en bra föreläsning och för dessa länkar.
Ingela Karlsson